VIKTIGT MEDDELANDE OM TV8 se fliken Driftinformation
Informationen på hemsidan skall betraktas som arkiverat/fryst enligt senaste syrelsemötes protokollet.
Felsökning och felanmälan vid fel på TV-mottagning
Vid akut fel, avbrott på TV-mottagning (eller radio) anslutna till vårt kabel-TV-nät, bör du först undersöka om felet finns i ditt eget hus, trasig apparat, utdragen kabel, glapp i antennsladd eller liknande, innan du går vidare. Tänk på att vårt kabelnät är en lång kedja, där din TV-signal kommer från huset före i kedjan. Fel kan vara beroende av aktivitet i din grannes hus som t.ex. spik genom kabel i samband med ombyggnad och liknande. Kontrollera med dina grannar, husen som ligger före och efter ditt hus, om dom har bra TV-mottagning. Fungerar deras TV-mottagning, är det troligen inne i ditt eget hus som problemet finns. Testa med annan TV-apparat i samma antennuttag för säkerhets skull. Om du inte kan få fram annat än att felet ligger på nätsidan kontaktar du ditt eget ombud (se nedan) i första hand och i andra hand någon av dom andra ombuden eller styrelseledamöterna som undersöker och vidtar lämpliga åtgärder. Antennsamfälligheten svarar för att du får acceptabel TV-signal vid avtapparen som oftast sitter i en dosa på garageväggens utsida (om den inte flyttats vid ev. ombyggnader) eller för sista huset i respektive kedja på grannens garage.
OBS Du bör vara medveten om att det system vi i dag använder från begynnelsen bara är ett centralantennät för TV1,-2,-4 och infokanalen och innan du skriver kontrakt om tilläggsutbud med dekoder bör du försäkra dej om att det fungerar hemma i ditt hus för du har ingen garanti för det.
|